Wskaźnik Rentowności Sprzedaży
Wskaźnik rentowności sprzedaży Informuje o tym ile procent sprzedaży stanowi marża zysku po odliczeniu wszystkich kosztów i zapłaceniu podatków. Wyższy poziom tego wskaźnika wskazuje na korzystniejszą kondycję finansową przedsiębiorstwa. Pogorszenie wskaźnika oznacza, że przedsiębiorstwo musi zrealizować większe rozmiary sprzedaży do osiągnięcia określonej kwoty zysku.
2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 |
2010 |
|
Rentowność sprzedaży |
2,7% | 4,3% | 3,7% | 3,8% | 2,6% |
4,8% |
Wskaźnik płynności bieżącej
Pokazuje, jaka jest zdolność firmy do regulowania krótkoterminowych zobowiązań środkami obrotowymi. Optymalna wartość tego wskaźnika powinna zawierać się w przedziale od 1,2 do 2,0. Jeżeli wartość aktywów obrotowych jest w górnej części tego przedziału na poziomie 2, oznacza to, że spółka jest płynna i nie ma problemów ze spłatą bieżących zobowiązań.
2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | |
Wskaźnik płynności bieżącej |
2,48 |
2,82 |
2,16 | 1,64 | 1,90 | 2,20 |