Katowice, 09.06.2020
OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY
Energoaparatura S.A. informuje, że stosownie do ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych (t.j. Dz.U. 2020 poz 935) przysługuje jej status średniego przedsiębiorcy.
1 ZAKRES ZASTOSOWANIA
1.1 Ogólne Warunki Sprzedaży stanowią integralną część umów sprzedaży oraz związanych z nimi umów o świadczenie usług zawieranych pomiędzy spółką Energoaparatura SA. („Energoaparatura”) a nabywcami oferowanych przez nią produktów („Kupujący”), o ile umowy te nie stanowią inaczej.
1.2 Warunki umów sprzedaży są określone w pisemnych ustaleniach Energoaparatura i Kupującego („Strony”), w Potwierdzeniu Zamówienia oraz w niniejszych Ogólnych Warunkach Sprzedaży. W przypadku rozbieżności, pisemne ustalenia Stron i Potwierdzenie Zamówienia mają pierwszeństwo przed Ogólnymi Warunkami Sprzedaży.
1.3 Strony wyłączają zastosowanie wzorców umów Kupującego (w szczególności ogólnych warunków i wzorów umów, regulaminów) poza niniejszymi ogólnymi warunkami.
1.4 Kupujący wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych przez Energoaparatura na potrzeby wystawiania faktur, statystyki handlowej oraz marketingu produktów i usług na zasadach określonych w obowiązujących przepisach, w ty w ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2019 r. poz. 1781) oraz rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. („RODO”) . Kupujący wyraża również zgodę na otrzymywanie od Energoaparatura informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
2 ZAWIERANIE UMÓW
2.1 Informacje techniczne i handlowe
2.1.1 Wszelkie informacje zamieszczone na stronie internetowej Energoaparatura oraz w katalogach, cennikach i prospektach (w tym informacje o wymiarach, masie, kształcie, odcieniach kolorów), nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie do składania zamówień.
2.1.2 Energoaparatura zastrzega sobie prawo do dokonywania w każdym czasie zmian oferowanego asortymentu. Umieszczenie informacji o produkcie na stronie internetowej Energoaparatura, w katalogach, cennikach i prospektach nie jest równoznaczne z jego dostępnością w danym okresie.
2.1.3 Energoaparatura nie ma obowiązku załączania rysunków realizacyjnych nawet, jeśli produkt jest dostarczany wraz ze schematem instalacji.
2.3 Zamówienia, Potwierdzenie zamówienia
2.3.1 Warunkiem zawarcia umowy sprzedaży jest złożenie zamówienia przez Kupującego i potwierdzenie zamówienia przez Energoaparatura (dokumentem „Potwierdzenie Zamówienia”). Kupujący składa zamówienie za pośrednictwem poczty, poczty elektronicznej lub w inny uzgodniony przez Strony sposób. Zamówienie powinno określać:
a) dane Kupującego
b) dane personalne osoby składającej zamówienie (co najmniej imię, nazwisko, bezpośredni numer telefonu, ewentualnie adres e-mail)
c) opis przedmiotu zamówienia (numer katalogowy produktu, ilość i typ produktu, inne szczegóły, umożliwiające jednoznaczne określenie zamawianych produktów)
d) dokładny adres miejsca, do którego mają być dostarczone produkty
e) proponowany termin dostawy
f) w przypadku, gdy Kupujący zamawia więcej niż jeden produkt i wymaga, aby wszystkie produkty zostały dostarczone w tym samym terminie, powinien wpisać stosowne zastrzeżenie na zamówieniu. W przeciwnym wypadku, w razie niemożności dostarczenia jakichkolwiek produktów w jednym terminie, Energoaparatura będzie sukcesywnie dostarczał Kupującemu produkty w miarę ich dostępności w datach wskazanych na Potwierdzeniu Zamówienia.
2.3.2 Po otrzymaniu zamówienia Energoaparatura sprawdza dostępność produktów i przesyła Kupującemu Potwierdzenie Zamówienia. Potwierdzenie
Zamówienia może zostać wysłane za pośrednictwem poczty elektronicznej lub elektronicznych systemów wymiany informacji. Z zastrzeżeniem pkt 6.1 warunki ustalone w Potwierdzeniu Zamówienia (w tym termin dostawy) są wiążące dla Stron. Umowa sprzedaży pomiędzy Energoaparatura a Kupującym zostaje zawarta w dacie doręczenia Kupującemu Potwierdzenia Zamówienia. W przypadku korespondencji listowej, datę doręczenia ustala się w oparciu o datę pierwszej próby doręczenia przesyłki przez operatora pocztowego (kuriera). W przypadku potwierdzenia za pośrednictwem poczty elektronicznej lub elektronicznych systemów informacji datą zawarcia umowy jest wprowadzenie informacji do serwera (systemu informatycznego) nadawcy.
2.3.3 Energoaparatura będzie w miarę możliwości uwzględniać zaproponowane przez Kupującego terminy dostawy zależnie od dostępności produktów w magazynie centralnym.
2.3.4 Jeżeli jakiekolwiek zamówione produkty nie mogą być dostarczone w proponowanym przez Kupującego terminie, Energoaparatura w Potwierdzeniu Zamówienia określa termin / terminy dostawy produktów / poszczególnych partii produktów. W przypadku złożenia przez Kupującego zastrzeżenia, o którym mowa w pkt 2.3.1. lit. f) powyżej, Energoaparatura dostarcza wszystkie zamówione produkty w terminie dostępności ostatniego z nich.
2.3.5 W przypadku, gdy zamówienie dotyczy produktów pakowanych w standardowe opakowania jednostkowe, możliwe jest składanie zamówień dotyczących wyłącznie ilości produktów zawartej w standardowych opakowaniach.
2.3.6 Z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych w niniejszych Ogólnych Warunkach Sprzedaży, od momentu potwierdzenia zamówienia przez Energoaparatura jego anulowanie bez zgody Energoaparatury nie jest możliwe.
3 CENY I WARUNKI PŁATNOŚCI
3.1 Ceny produktów w cennikach są podawane przez Energoaparatura w złotych polskich (PLN). Na życzenie Klienta ceny produktów mogą zostać podane w euro (EUR). Cenniki nie stanowią oferty i mają wyłącznie znaczenie informacyjne.
3.2 Energoaparatura podaje ceny w Potwierdzeniu Zamówienia w złotych polskich (PLN). Na życzenie Klienta ceny produktów mogą zostać podane w euro (EUR); w takim wypadku Strony ustalą, w jakiej walucie ma nastąpić zapłata.
3.3 W Potwierdzeniach Zamówień podawane są ceny netto (bez VAT), wartość podatku towarów i usług (VAT) oraz wartość brutto (netto + VAT). W przypadku zamieszczenia wyłącznie jednej ceny bez wskazania czy jest to cena brutto czy netto, podana cena domyślnie jest ceną netto.
3.4 W przypadku, gdy Kupujący jest w posiadaniu dokumentów zwalniających go od cła i podatku od towarów i usług, ma on obowiązek przekazać takie dokumenty Energoaparatura w dniu złożenia zamówienia – niedopełnienie tego obowiązku zwalnia Energoaparatura z wszelkiej odpowiedzialności z tego tytułu.
3.5 Z zastrzeżeniem zdania drugiego terminy płatności wynoszą 14 (czternaście) dni od dnia wystawienia faktury VAT przez Energoaparatura, chyba że Strony postanowią inaczej. W przypadku Kupującego zawierającego po raz pierwszy umowę sprzedaży z Energoaparatura, przed wydaniem produktu wymagana jest przedpłata w wysokości 100% ceny produktu wraz z podatkiem VAT.
3.6 Energoaparatura może ustalić dla Kupującego indywidualny limit kredytu kupieckiego według swojego uznania. W celu zabezpieczenia należytej realizacji płatności za dostawy produktów Energoaparatura może zażądać określonych przez siebie zabezpieczeń (w tym w szczególności oświadczenia o poddaniu się egzekucji na podstawie kodeksu postępowania cywilnego, gwarancji bankowej, itp.). W takim wypadku kredyt kupiecki zostanie udzielony po otrzymaniu przez Energoaparatura oryginału dokumentu potwierdzającego udzielenie zabezpieczenia. Jeżeli wartość brutto (netto + VAT) zobowiązań Kupującego względem Energoaparatura z tytułu zamówień, za które Energoaparatura nie otrzymał jeszcze zapłaty (zarówno zrealizowanych, jak i w trakcie realizacji) oraz składanego zamówienia przekroczy limit kredytu kupieckiego ustalonego dla Kupującego, Energoaparatura ma prawo nie przyjąć żadnego zamówienia Kupującego do momentu uregulowania przez Kupującego płatności względem Energoaparatura w takim zakresie, aby limit kredytu kupieckiego nie był przekroczony, lub otrzymania od Kupującego oryginału dokumentu potwierdzającego udzielenie dodatkowego zabezpieczenia kredytu kupieckiego.
3.7 Do momentu całkowitej zapłaty za produkt Energoaparatura pozostaje jego właścicielem, zgodnie z postanowieniami Kodeksu cywilnego dotyczącymi zastrzeżenia prawa własności. Przez zapłatę ceny Strony rozumieją uznanie rachunku bankowego Energoaparatura.
3.8 W przypadku opóźnienia w zapłacie należności Energoaparatura przekazuje sprawę do windykacji zewnętrznej. Energoaparatura obciąży Kupującego kosztami windykacji zewnętrznej, stosownie do aktualnie obowiązujących przepisów, w szczególności ustawy ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych (Dz.U. 2020 poz. 935).
3.9 W przypadku, gdy Kupujący opóźni się z płatnością jakichkolwiek wymagalnych należności na rzecz „Energoaparatura SA”, „Energoaparatura SA” poza innymi uprawnieniami wynikającymi z umowy sprzedaży, Ogólnych Warunków Sprzedaży i przepisów prawa, ma prawo do natychmiastowego wstrzymania dostaw produktów oraz odmowy przyjmowania dalszych zamówień do realizacji, do czasu uregulowania płatności wraz z odsetkami. Wszelkie koszty związane ze wstrzymaniem dostaw produktów w tym w szczególności koszty magazynowania i ubezpieczenia produktów ponosi Kupujący.
3.10 W przypadku wystąpienia okoliczności wskazujących na zagrożenie terminowego wywiązania się przez Kupującego z jego zobowiązań, „Energoaparatura SA” zastrzega sobie prawo wstrzymania dostaw produktów oraz odmowy przyjmowania zamówień do chwili udzielenia odpowiedniego zabezpieczenia zapłaty.
3.11 Kupujący upoważnia „Energoaparatura SA” do wystawiania faktur VAT bez podpisu Kupującego, w tym również wyraża zgodę na doręczenie faktury elektronicznej.
4 TERMIN DOSTAWY
4.1 Terminy dostaw określone na stronie internetowej, w katalogach, prospektach i innych materiałach mają charakter orientacyjny. W Potwierdzeniu Zamówienia „Energoaparatura SA” podaje dokładny, wiążący termin dostawy. Terminem dostawy jest termin wydania produktu Kupującemu zgodnie z warunkami dostawy określonymi w niniejszych Ogólnych Warunkach Sprzedaży (zob. pkt 5.4).
4.2 „Energoaparatura SA” nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie w realizacji zamówienia, jeżeli opóźnienie wynika z następujących okoliczności: a) siła wyższa w rozumieniu pkt 8 poniżej
b) zdarzenia, za które odpowiedzialność ponosi Kupujący
4.3 W przypadkach, o których mowa w punkcie 4.2 powyżej następuje zawieszenie wykonania zamówienia do czasu ustania okoliczności opisanych w tym punkcie, nie dłużej niż na trzy miesiące. W przypadku gdyby stan siły wyższej trwał dłużej, Strony niezwłocznie przystąpią do dalszych rozmów co do wydłużenia okresu zawieszenia lub rozwiązaniu umowy. Brak porozumienia w terminie 30 dni oznacza rozwiązanie umowy. O zawieszeniu wykonania zamówienia, jak i wznowieniu jego realizacji „Energoaparatura SA” niezwłocznie powiadomi Kupującego na piśmie lub drogą mailową. Zawieszenie wykonania zamówienia nie daje Kupującemu prawa do odszkodowania, chyba że Strony postanowią inaczej.
5 WARUNKI DOSTAWY
5.1 Ceny produktów obejmują standardowe opakowanie. Jeżeli Kupujący zażąda innego niż standardowe opakowania, będzie on obowiązany ponieść całość wynikających z tego kosztów, w tym zarówno materiałów, jak i ewentualnie zwiększonego nakładu pracy przy pakowaniu.
5.2 Z zastrzeżeniem pkt 5.3 poniżej dostawa produktów oraz ich ubezpieczenie w transporcie odbywa się na koszt „Energoaparatura SA”, przy czym „Energoaparatura SA” ma prawo wybrać rodzaj transportu i ubezpieczyciela.
5.3 W przypadku dostawy produktów o wartości netto poniżej 10000 złotych (według cen zawartych w Potwierdzeniu Zamówienia), Kupujący obowiązany jest do uiszczenia ryczałtowej opłaty za przewóz produktów w kwocie 25 złotych plus VAT. „Energoaparatura SA” ma prawo do zmiany wysokości ww. opłaty ryczałtowej lub wartości zamówienia, od której zależy naliczenie opłaty. „Energoaparatura SA” poinformuje o zmianie tej opłaty poprzez aktualizację danych na stronie internetowej i (lub) nowym brzmieniu ujednoliconym niniejszych ogólnych warunków, dostępnych na stronie internetowej lub bezpośrednio w Energoaparaturze.
5.4 Domyślnym miejscem wydania produktów jest magazyn w Katowicach w siedzibie firmy, (adres podany na ostatniej stronie).
5.5 Kupujący zapewnia rozładunek oraz instalację produktów oraz ponosi koszty i ryzyko z tym związane.
5.6 Dostawy realizowane są do miejsca wskazanego przez Kupującego. W przypadku zmiany miejsca dostawy po złożeniu zamówienia, koszty transportu ponosi Kupujący.
5.7 Kupujący może wskazać w zamówieniu tylko jeden adres dostawy.
5.8 Kupujący zapewni w miejscu i terminie dostawy obecność osoby upoważnionej do przyjęcia dostawy w jego imieniu, przy czym odmowa przyjęcia produktu lub nieobecność osoby upoważnionej nie zwalnia Kupującego z obowiązku zapłaty za produkt i transport.
5.9 Przy odbiorze dostawy Kupujący (lub upoważniona osoba) ma obowiązek w obecności przewoźnika sprawdzić, czy nie nastąpił ubytek lub uszkodzenie produktu. W przypadku stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia Kupujący obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika (takich jak w szczególności protokolarne ustalenie stanu przesyłki). To samo dotyczy ubytków lub uszkodzeń nie dających się zauważyć z zewnątrz przy odbiorze. Ponadto Kupujący sporządzi i przekaże „Energoaparatura SA” ww. protokół (protokoły) w ciągu 2 (dwóch) dni roboczych od sporządzenia. Wyłącznie takie dokumenty będą podstawą reklamacji ilościowych i reklamacji co do uszkodzeń w transporcie.
5.10 Kupujący zabezpieczy uszkodzony produkt i umożliwi jego oględziny przez przewoźnika, „Energoaparatura SA” lub ich ubezpieczycieli.
5.11 W przypadku nieodebrania produktu, „Energoaparatura SA” obciąży Kupującego kosztami przechowania produktu w wysokości 2 % (dwóch procent) jego wartości netto za każdy rozpoczęty miesiąc przechowania po ustalonej dacie dostawy. Po upływie 1 (jednego) miesiąca, „Energoaparatura SA” ma prawo odstąpić od umowy i zażądać tytułem kary umownej kwoty stanowiącej równowartość 20 % (dwudziestu procent) wartości brutto zamówienia. Powyższe nie wyłącza żądania odszkodowania na zasadach ogólnych, jeżeli szkoda przekroczy wartość kary umownej.
6 ODWOŁANIE ZAMÓWIENIA, ZWROT PRODUKTU
6.1 Kupujący ma prawo do odwołania zamówienia lub jego części w przypadku, gdy podany przez „Energoaparatura SA” w Potwierdzeniu Zamówienia termin dostawy produktu przekracza o ponad dwa tygodnie termin proponowany przez Kupującego. Odwołanie będzie skuteczne, jeżeli dotrze do „Energoaparatura SA” w dniu doręczenia Potwierdzenia Zamówienia przed godziną 15.00.
6.2 Kupujący ma prawo do odwołania zamówienia lub jego części lub zwrotu produktów w przypadku, gdy zamówienie zostało złożone pod wpływem błędu wywołanego przez „Energoaparatura SA”.
6.3 Odwołanie zamówienia lub zwrot produktów, poza sytuacjami określonymi w pkt 6.1. i 6.2 powyżej, może dotyczyć wyłącznie produktów o wartości netto powyżej 350zł „Energoaparatura SA” odwołania zamówienia lub żądanie dotyczące zwrotu produktów) i jest dopuszczalne wyłącznie po: a) uzyskaniu uprzedniej pisemnej zgody „Energoaparatura SA”, i
b) uiszczeniu przez Kupującego opłaty manipulacyjnej w kwocie równej 10 % (dziesięć procent) wartości brutto zamówienia, jednak nie mniej niż 100zł za każdą pozycję z zamówienia, której dotyczy odwołanie lub zwrot
6.4 W przypadku odwołania zamówienia lub zwrotu produktu Kupujący ponosi koszty transportu produktu do magazynu centralnego „Energoaparatura SA” w Katowicach
6.5 Odwołanie zamówienia (lub zwrot produktów), o którym mowa w pkt 6.3 powyżej, nie są dopuszczalne w przypadku produktów niestandardowych, tj. w szczególności produktów w wykonaniach specjalnych, produktów nie magazynowych, zamawianych specjalnie na życzenie Kupującego, itp.
6.6 Zwrot produktów na podstawie niniejszego pkt 6 jest dopuszczalny pod warunkiem, że produkty są zapakowane w ich oryginalne opakowania. Opakowanie nie może być uszkodzone oraz nie może zawierać oznaczeń naniesionych przez Klienta lub osoby trzecie.
6.7 W przypadku złożenia wniosku o ogłoszenie upadłości, wszczęcie postępowania układowego podjęcia decyzji o likwidacji Kupującego lub faktycznego zaprzestania przez niego prowadzenia działalności, „Energoaparatura SA” ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży, a wszelkie otrzymane kwoty zaliczyć na poczet odszkodowania za powstałe z tego tytułu szkody.
7 GWARANCJA
7.1 Zakres gwarancji – (jeżeli nie ustalono indywidualnych warunków z kupującym).
7.1.1 Na sprzedane produkty udzielana jest Kupującemu gwarancja. W ramach gwarancji „Energoaparatura SA” zapewnia usunięcie wad fizycznych produktów. Okres gwarancji wynosi 12 (dwanaście) miesięcy od daty wystawienia faktury. Gwarancja obowiązuje na terenie Polski.
7.1.2 W przypadku wymiany istotnej części produktu, gwarancję podstawową przedłużą się tylko o czas wymiany danej części.
7.1.3 W innych wypadkach (w szczególności w przypadku naprawy produktu) okres gwarancji wydłuża się o czas obsługi gwarancyjnej.
7.1.4 Części wymienione lub naprawione po upływie gwarancji są objęte gwarancją przez okres 3 (trzech) miesięcy od dnia wymiany lub naprawy.
7.1.5 Gwarancją są objęte wyłącznie wady, które powstały z przyczyny tkwiącej już poprzednio produkcie.
7.2 Wady nieobjęte gwarancją
7.2.1 „Energoaparatura SA” nie odpowiada za wady produktu wynikłe z powodu:
a) przekazanych przez Kupującego założeń projektowych lub projektu wykonania lub montażu
b) napraw, konserwacji lub obsługi wykonanej przez osoby nieupoważnione
c) nieprzestrzegania zasad prawidłowej eksploatacji
d) przechowywania produktów w niewłaściwych warunkach
7.2.2 Gwarancja nie obejmuje wad wynikających ze zwykłego zużycia produktów, uszkodzenia lub zniszczenia, z zaniedbania, braku nadzoru, wykorzystania produktów niezgodnie z ich przeznaczeniem, nieprzestrzegania zasad sztuki elektrycznej.
7.2.3 Gwarancja obowiązuje pod warunkiem dokonywania serwisu i napraw wyłącznie przez „Energoaparatura SA” lub upoważnionych przez niego serwisantów.
7.2.4 Materiały eksploatacyjne (np. bezpieczniki, przyciski) nie są objęte gwarancją.
7.3 Obowiązki Kupującego
7.3.1 Aby skorzystać z uprawnień z tytułu gwarancji Kupujący obowiązany jest przesłać do „Energoaparatura SA” niezwłocznie nie później niż w terminie 7 (siedmiu) dni od dnia ujawnienia się wady (z zastrzeżeniem postanowień pkt 5.9 powyżej), protokół reklamacji według wzoru „Energoaparatura SA” zawierający w szczególności numer faktury oraz szczegółowo opisujący rodzaj produktu, rodzaj instalacji, w której zastosowano produkt, ujawnione wady i okoliczności ich wystąpienia. „Energoaparatura SA” może zażądać również innych danych.
7.3.2 Kupujący zobowiązuje się ułatwić „Energoaparatura SA” stwierdzenie wad i podjęcie czynności w celu ich usunięcia.
7.3.3 Kupujący zobowiązuje się przesłać wadliwy produkt lub jego wadliwe części na wskazany przez „Energoaparatura SA” adres.
7.4 Obowiązki gwarancyjne „Energoaparatura SA”
7.4.1 Po otrzymaniu zawiadomienia o wadach zgodnego z postanowieniami Ogólnych Warunków Sprzedaży, „Energoaparatura SA” jest zobowiązany podjąć niezbędne kroki w celu usunięcia wad najpóźniej w ciągu 1 (jednego) miesiąca od dnia ich zgłoszenia Koszty usunięcia wad ponosi „Energoaparatura SA”. Usunięcie wad może polegać na wprowadzeniu takich zmian w produktach, aby po ich wprowadzeniu produkt spełniał wszystkie wymogi, jakie posiadał przed powstaniem wady.
7.4.2 W przypadku, gdy „Energoaparatura SA” stwierdzi, że naprawa nie będzie możliwa, zobowiązuje się wymienić produkt na wolny od wad w terminie określonym w pkt 7.4.1. Decyzja o sposobie realizacji reklamacji gwarancyjnej należy do „Energoaparatura SA” z obowiązkiem uwzględnienia w miarę możliwości propozycji Kupującego.
7.4.3 „Energoaparatura SA” ponosi koszty transportu produktów lub części naprawionych lub wymienionych na podstawie gwarancji, ale nie ponosi ewentualnych kosztów podróży i pobytu pracowników serwisu, jeżeli naprawa odbywa się w miejscu instalacji produktu u Kupującego.
7.4.4 Części uzyskane przy naprawie w ramach gwarancji przechodzą na własność „Energoaparatura SA”.
7.4.5 W przypadku nie uwzględnienia reklamacji „Energoaparatura SA” wystawi Kupującemu fakturę VAT z tytułu poniesionych w związku taką reklamacją kosztów (ekspertyzy, przesyłki, podróży i pobytu pracowników serwisu itp.).
7.4.6 „Energoaparatura SA” nie ponosi odpowiedzialności za szkody poniesione przez Kupującego oraz osoby trzecie powstałe na skutek istnienia wad w okresie gwarancyjnym.
8 SIŁA WYŻSZA, ODPOWIEDZIALNOŚĆ
8.1 Siła wyższa
8.1.1 „Energoaparatura SA” nie odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie swoich zobowiązań, jeżeli niewykonanie lub nienależyte wykonanie wynika z okoliczności spowodowanych siłą wyższą.
8.1.2 Przez siłę wyższą Strony rozumieją okoliczności niezależne od „Energoaparatura SA”, w szczególności pożary, powódź i inne klęski żywiołowe, stany nadzwyczajne, wojny, strajki, zamieszki, demonstracje, epidemie (także stan zagrożenia epidemiologicznego), embargo, przerwy lub opóźnienia w dostawach surowców, energii i komponentów oraz inne nieprzewidziane zakłócenia, w szczególności skrócenie czasu pracy w fabrykach producentów produktów sprzedawanych przez „Energoaparatura SA” lub ich podwykonawców, przerwy w pracy, okoliczności leżące po stronie przewoźników, decyzje organów administracji publicznej, zmiany prawa, inne podobne okoliczności.
8.2 Odpowiedzialność
8.2.1 Odpowiedzialność „Energoaparatura SA” za szkody wyrządzone Kupującemu (niezależnie od podstaw prawnych) jest ograniczona do wartości zamówienia, którego niewykonanie lub nienależyte wykonanie było przyczyną szkody. Z zastrzeżeniem pkt 7.4.6, powyższe ograniczenie odpowiedzialności dotyczy odpowiednio również szkód powstałych w wyniku wad produktów. „Energoaparatura SA” odpowiada wyłącznie za szkody rzeczywiste. „Energoaparatura SA” nie ponosi odpowiedzialności za korzyści, które mógłby osiągnąć Kupujący w przypadku, gdyby nie poniósł szkody (utracone korzyści).
8.2.2 Odpowiedzialność „Energoaparatura SA” z tytułu rękojmi jest wyłączona.
9 POUFNOŚĆ
9.1 Wszelkie opracowania, plany i dokumenty, które Kupujący otrzymał w związku ze składaniem zamówień lub sprzedażą produktów mają charakter poufny. Kupujący może z nich korzystać tylko na własne potrzeby, nie może ich udostępniać osobom trzecim oraz jest zobowiązany zabezpieczyć je przed dostępem osób trzecich.
9.2 W przypadku nie zawarcia umowy przez Strony, wszelkie opracowania, plany i dokumenty dostarczone Kupującemu muszą być przez niego niezwłocznie zwrócone „Energoaparatura SA” wraz ze wszystkimi kopiami, nie później niż w terminie 15 (piętnastu) dni od dnia zgłoszenia żądania przez „Energoaparatura SA”.
10 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
10.1 Niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży zostały Kupującemu doręczone (udostępnione) z możliwością zapoznania przed zawarciem umowy zgodnie z art. 384 kodeksu cywilnego i mają zastosowanie do wszystkich umów zawartych przez „Energoaparatura SA” i Kupującego od daty ich wejścia w życie. Niezależnie, Ogólne Warunki Sprzedaży udostępniane są stale na stronie internetowej „Energoaparatura SA” pod adresem www.enap.com.pl.
10.2 Bez uprzedniej pisemnej zgody „Energoaparatura SA”, Kupujący nie ma prawa potrącać swoich wierzytelności z wierzytelności „Energoaparatura SA”.
10.3 Wszelkie ustne ustalenia między Stronami wiążą dopiero z chwilą potwierdzenia ich przez Strony na piśmie pod rygorem nieważności albo w sposób określony w niniejszych Ogólnych Warunkach Sprzedaży.
10.4 Wszelkie spory wynikające z umów zawieranych na podstawie Ogólnych Warunków Sprzedaży rozstrzygać będzie sąd powszechny właściwy dla siedziby „Energoaparatura SA”.
10.5 Niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży oraz zawierane na ich podstawie umowy sprzedaży podlegają prawu polskiemu. W przypadkach nie uregulowanych w Ogólnych Warunkach Sprzedaży lub umowie sprzedaży mają zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego.
Pobierz w postaci PDF:
`
ENERGOAPARATURA S.A
ul. gen. K. Pułaskiego 7
40-273 KATOWICE
Tel. +48 32 7285 492
NIP 634-012-87-07
Regon 271169230
KRS 78279
Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach