Wskaźnik Rentowności Sprzedaży

Wskaźnik rentowności sprzedaży Informuje o tym ile procent sprzedaży stanowi marża zysku po odliczeniu wszystkich kosztów i zapłaceniu podatków. Wyższy poziom tego wskaźnika wskazuje na korzystniejszą kondycję finansową przedsiębiorstwa. Pogorszenie wskaźnika oznacza, że przedsiębiorstwo musi zrealizować większe rozmiary sprzedaży do osiągnięcia określonej kwoty zysku.

 

  2015  2014 2013 2012 2011

2010

Rentowność sprzedaży

2,7%  4,3% 3,7% 3,8% 2,6%

4,8%

 

Wskaźnik płynności bieżącej

Pokazuje, jaka jest zdolność firmy do regulowania krótkoterminowych zobowiązań środkami obrotowymi. Optymalna wartość tego wskaźnika powinna zawierać się w przedziale od 1,2 do 2,0. Jeżeli wartość aktywów obrotowych jest w górnej części tego przedziału na poziomie 2, oznacza to, że spółka jest płynna i nie ma problemów ze spłatą bieżących zobowiązań.

 

  2015  2014 2013 2012 2011 2010

Wskaźnik płynności bieżącej

2,48

 2,82

2,16 1,64 1,90 2,20